اساساً  برای فروشگاه ها و مغازه ها، دوربین های خاصی پیشنهاد نمی شود ولی با این حال نکات زیادی وجود دارد که اگر مغازه داران و نصابان محترم دوربین، به آن توجه داشته باشند، نتیجه کار برای هر دو طرف مطلوب تر خواهد بود.

1- با توجه به صنف فروشگاه، درجه اهمیت کیفیت تصاویر را مد نظر داشته باشید. به طور مثال در فروشگاه هایی همانند بنگاه املاک، اتوگالری، طلافروشی ها و . اسناد رد و بدل شده، اهمیت زیادی دارند و در چنین اماکنی لازم هست که دوربین های خاصی نصب شود که برخی نقاط خاص همانند دخل، میز فروش و را در میدان  دید آن بوده و تصویرش کیفیت لازم را  داشته باشد. این موضوع شاید در فروشگاه لباس اهمیت کمتری داشته باشد.

2- توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد، بیرون فروشگاه نیز اهمیت زیادی دارد و ممکن است اتفاقاتی برای فروشگاه بیفتد که برای بررسی آنها، به تصاویر جلوی مغازه نیاز داشته باشیم. در صورت نصب دوربین در خارج از مغازه، توجه داشته باشید که امکان قطع دوربین برای معارض وجود نداشته باشد، همچنین بهتر است، در صورت تاریکی پیاده رو در طول شب، فکری برای روشنایی بشود.

3- در بسیاری از فروشگاه ها، کارکرد دوربین صرفاً امنیتی نیست و ممکن است مدیریت فروشگاه برای بررسی موارد دیگری همچون، بررسی ساعات شلوغی مغازه، قفسه هایی شلوغ تر، رفتار مشتریان و . نیز از تصاویر ضبط شده استفاده کند. فروشگاه های زنجیره ای بهره بیشتری از این موضوع می توانند ببرند.

4-  دستگاه ضبط تصاویر در فروشگاه ها، نباید در دسترس عموم باشد، با توجه به تردد افراد متفرقه در فروشگاه ها، این امر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

5- در برخی فروشگاه ها، نقاطی همانند اتاق پرو در فروشگاه های لباس وجود دارد که نباید در میدان دید دوربین های مداربسته قرار  داشته باشد. 

6- در بسیاری از فروشگاه ها، با جابجایی قفسه ها و کالاها ممکن است، برخی نقاط از پوشش دوربین ها خارج شود، با نصب تعداد کافی دوربین در مکان های مناسب، این نقص را به حداقل می توان رساند.


مشخصات

آخرین جستجو ها